Cestujeme vlakem #3 – den třetí: Vídeň + Bratislava

Druhý den v Bratislavě jsme využili hlavně k návštěvě Vídně, kam jsme vyrazili před osmou ráno a během hodiny jsme již byli v rakouské metropoli. Cesta z Bratislavy do Vídně a zpět stála 14 € s tím, že vrátit se zpět je možné až 16 dnů od prvního dne platnosti jízdenky, což si myslím, že je super.

Po příjezdu na nádraží Wien Hauptbahnhof jsme se nejdříve vydali ke špatnému východu, ale nakonec jsme ten správný našli. Z nádraží jsme se co nejrychleji vydali pěšky na zhruba 6 km dlouhou cestu k baroknímu zámku Schönbrunn, kam jsme došli asi po hodině a čtvrt rychlé chůze. Celý zámecký park Schönbrunnu jsme si prošli a nejhezčí výhled se nám naskytl u Gloriette odkud je parádní výhled. Vše jsme nafotili a prodírali se hloučky turistů.

Naší další zastávkou ve Vídni bylo centrum města, kam jsme se vydali metrem. Ze stanice metra Schonbrünn jsme jeli do stanice Schwedenplatz a tam jsme přestoupili a jeli do stanice Praterstern, kde jsme vystoupili. Zašli jsme na chvilku do Prateru, ale nic moc nás tam nezaujalo, a tak jsme šli do centra. Po několika minutách jsme se dostali na náměstí Stephansplatz, které se zrovna rekonstruovalo a kde se nachází Stephansdom. Dali jsme si svačinku a furt jsem přemýšlel jestli se jít podívat nahoru na věž, ale nakonec jsem tam nešel, abychom ušetřili čas a stihli jsme projít další památky. Příště nahoru už zajdu!

Z náměstí Stephansplatz jsme pokračovali k Vídeňské radnici (Wiener Rathaus), před kterou zrovna bylo postaveno letní kino, takže jsme si radnici ani nemohli pořádně vyfotit, a tak jsme šli dál k parlamentu, kde jsme se na chvíli zastavili a odpočinuli si.

Dále jsme procházeli centrem a byli jsme celkem unavení, takže jsme se rozhodli, že půjdeme pomalu na nádraží. Cestou jsme se ještě zastavili v barokním palácovém komplexu Belveder. Nejdříve jsme nevěděli kudy se jde dovnitř do parku, ale po asi 15 minutách jsme vstup našli. Park jsme prošli a během půlhodinky jsme dorazili na hlavní nádraží Wien Hauptbahnhof odkud nám jel vlak zpět do Bratislavy.

Do Bratislavy jsme dorazili po čtvrté hodině odpolední. Na nádraží jsem si dal kebab a vyrazili jsme na hotel si odpočinout a načerpat síly na večerní procházku. Kolem šesté večer jsme se odpočatí vydali na Bratislavský hrad, kde jsme si ještě chtěli užít výhledy na město. Něco málo jsme ještě nafotili a pak jsme sešli dolů na nábřeží mezi Most SNP a Starý most, kde jsme pozorovali krásný západ slunce. Blížila se devátá večerní, venku už nebylo moc teplo a únava byla čím dál tím větší, tento den jsme nachodili přes 32 kilometrů, takže jsme se vydali na hotel prospat.

Výlet do Vídně se nám líbil, jen jsme si měli koupit celodenní jízdenku na metro, abychom toho viděli ještě víc, tak příště. No a večerní Bratislava byla taky krásná.