Cestujeme vlakem #3 – den pátý: Český Krumlov

Během cesty z Bratislavy domů jsme plánovali, kam vyrazíme další den. Hledali jsme místo, kde nebude pršet. Rozhodli jsme se pro Český Krumlov, kde jsem byl naposledy před třemi lety a přítelkyně tam ještě nikdy nebyla, tak jsem jí chtěl město ukázat. Po cestě jsme si zarezervovali ubytování v hostelu Havana kousek od centra v Českém Krumlově a den poté jsme vyrazili.

Ráno, kolem osmé, jsme se vydali vlakem do Prahy, kde jsme přestoupili na mezinárodní Express ve směru do Rakouska. Po nástupu do vlaku nás zarazilo velké množství místenek, procházeli jsme jeden vagon za druhým a všude místenky. Najednou jsme zaslechli, že kromě 4 míst, je vlak kompletně obsazen místenkami. Super, takže na nás čekalo přes 2 hodiny stání ve vlaku. No, nakonec přítelkyně někomu zasedla místenku a nikdo ji nevyhodil, tak aspoň ona seděla a mě po zhruba půlce cesty pustil chlápek, který šel asi na jídlo. Kolem dvanácté jsme byli v Českých Budějovicích, kde jsme naposledy přestupovali a po další hodině jsme byli již na místě, v Českém Krumlově.

Při cestě z nádraží nás v centru zarazila jedna uzavírka, takže jsme museli jít delší cestou, ale ubytování jsme měli stejně až od 14 hodin, takže nám to moc nevadilo. V rychlosti jsme proběhli centrem a hledali kde vlastně máme ubytování, chvilku mi trvalo se zorientovat, ale nakonec jsme hostel v pohodě našli.

Hostel byl celkem v pohodě, měli jsme dvoulůžkový pokoj, sice se společnou koupelnou a záchodem, ale na to jedno přespání to stačilo. Po ubytování, vybalení věcí a převléknutí jsme konečně vyrazili projít si Český Krumlov. Kousek od hostelu byl super výhled na Státní hrad a zámek Český Krumlov a také na Kostel sv. Víta, takže jsme ihned vše dokumentovali. Krásnými uličkami jsme došli až k Zámecké věži, na kterou jsme si zakoupili lístky a šli se kouknout na město z výšky. Výhled byl opravdu super, takže následovalo dlouhé focení. Až na hromadu lidí, kteří byli nahoře, zejména Japonci, to stálo za to!

Pokračovali jsme zámkem a došli jsme až k Zámecké zahradě, kterou jsme celou obešli a chvilku si odpočinuli. V Otáčivém hledišti zrovna probíhalo nějaké představení, takže jsme se k němu ani nedostali, ale to nám ani moc nevadilo. Poté jsme šli zpět zámkem k Medvědímu příkopu, kde jsme doufali, že nějakého medvěda uvidíme a měli jsme štěstí, že tam jeden zrovna byl.

Poté jsme si šli chvilku odpočinout na hostel, dobít trochu mobily a šli jsme se podívat na vyhlídku kousek od hostelu na západ slunce, který byl opravdu nádherný. Když jsme se ubytovávali, tak nám byla doporučena noční prohlídka městem zdarma, na kterou jsme se chystali, ale nakonec jsme si řekli, že si město projdeme sami. V klidu jsme se procházeli po městě a kolem desáté večer jsme se rozhodli jít na hostel se prospat, abychom další den měli energii na další cestování.