Cestujeme vlakem #3 – den druhý: Bratislava

Druhého července jsme pokračovali v cestování, tentokrát jsme Jízdenku na léto využili při cestě do Bratislavy. Platí na celém území ČR a tak jsme ji využili až do Břeclavi, která je poslední zastávkou v Česku na trase do slovenské metropole. Akorát jsme si přikoupili za 180 Kč jízdenku do Bratislavy a cesta na Slovensko mohla začít.

Naší cestě do Bratislavy ještě předcházelo plánování toho, jaká zajímavá místa v Bratislavě navštívit a také hledání ubytování. Ubytování jsme sehnali, myslím si, že za poměrně slušnou cenu okolo 50 € na noc v centru města v hotýlku Elisabeth Old Town, který byl naprosto ideální na přespání v super lokaci.

V Bratislavě jsme strávili dvě noci, ale nejdříve jsem zarezervoval ubytování jen na jednu noc. Až když jsme zjistil, že se dá ze slovenské metropole dostat za 14 € do rakouské metropole a zpět, zarezervoval jsem ještě jednu noc. Druhý den pobytu jsme tedy vyrazili ještě do Vídně, ale o tom až příště.

Do slovenské metropole jsme vyrazili před osmou ráno z Ústí nad Labem a na místo jsme dorazili kolem druhé odpoledne. Ihned po příjezdu jsem zapnul navigaci v mobilu a začal jsem hledat, kde vlastně máme ubytování. V klidu jsme šli, vše v pohodě a najednou jedna ulice přímo k hotelu zavřená, takže jsme se kousek museli vrátit a pokračovali dál. Na mapě už jsem náš hotel viděl a tak jsem navigaci vypnul a říkal jsem si, že to už dojdeme bez navigace. No a po chvíli jsme narazili na hlavní silnici, která měla být kus od našeho ubytování :D. Samozřejmě, že jsme náš hotel přešli, ale po asi stech metrech chůze zpět jsme konečně byli na místě.

Rychle jsme se ubytovali, vybalili věci, připravili věci s sebou ven a vyrazili jsme prozkoumávat Bratislavu. Nejdříve jsme šli na Hlavné námestie kde nás zaujala socha opírající se o lavičku. Dále jsme narazili na Čumila, další z mnoha soch, které jsme v Bratislavě potkali. Kolem Michalské brány jsme pokračovali v procházce městem a po chvíli jsme dorazili až na Bratislavský hrad, odkud je krásný výhled na město, Most SNP s vyhlídkou UFO, řeku Dunaj, a další. Prošli jsme okolí hradu, krásné zahrady, nafotili město z výšky a vydali se dál. Nejdříve do nákupního centra Aupark, které jsme jenom v rychlosti prošli při hledání něčeho k jídlu, ale nakonec jsme si nic nedali a šli dál.

Poté jsme vyrazili na vyhlídku UFO na Most SNP odkud je další krásný výhled na celé město, hlavně na Bratislavský hrad. Vše jsem samozřejmě nafotil, pokochal se výhledy a jel výtahem dolů. Pak jsme zamířili na Starý most, který slouží tramvajové dopravě, cyklistům a chodcům. Nejdříve jsme šli jednou stranou, zpět pak druhou. Dále jsme šli do centra najít něco k jídlu, ale nic se mi nezamlouvalo, a tak jsme si šli na chvíli odpočinout na hotel a dobít mobily, abychom mohli nafotit město i za tmy.

Zhruba po hodince odpočinku (koukali jsme na pokoji na fotbal :D) jsme si šli užít večerní Bratislavu. Nejdříve jsme šli opět na Starý most, odkud byl vidět překrásný západ slunce za Mostem SNP a Bratislavským hradem. Z nábřeží u sadu Janka Kráľa jsme něco málo zkusili vyfotit za tmy, ale fotky nebyly moc ostré, a tak jsme vyrazili na hrad. Z hradu byl opět krásný výhled, tentokrát na noční nasvícenou Bratislavu, kterou jsme si párkrát za tmy vyfotili a poté jsme se po desáté hodině večerní vydali na hotel. Další den nás čekal výlet do Vídně, o kterém budu psát v příštím příspěvku.